czwartek, 18 kwietnia, 2024
Strona głównaPiekielni szefowieKontrowersje dotyczące bezpieczeństwa w firmie OceanGate: dawna pracownica wyjawia, jak została poproszona...

Kontrowersje dotyczące bezpieczeństwa w firmie OceanGate: dawna pracownica wyjawia, jak została poproszona o zostanie pilotem łodzi podwodnej

Dawna dyrektor finansowa OceanGate ujawnia, że podjęła decyzję o odejściu z firmy, kiedy jej szef, Stockton Rush, zaproponował jej objęcie stanowiska głównego pilota łodzi. Propozycja ta nastąpiła w wyniku zwolnienia poprzedniego pilota Titana, który wyraził obawy dotyczące bezpieczeństwa łodzi podwodnej.

  • Stockton Rush, współzałożyciel i CEO OceanGate, poprosił swoją dyrektorkę finansową o przejęcie kontroli nad sterami Titana, co doprowadziło do jej rezygnacji. David Lochridge, poprzedni pilot, został zwolniony za podniesienie kwestii bezpieczeństwa związanych z łodzią podwodną.
  • Podczas rozmowy z Benem Taubem z The New Yorker, nieznana z nazwiska dyrektorka podzieliła się swoim doświadczeniem. Twierdzi, że Rush poprosił ją o przejęcie roli głównego pilota po tym, jak Lochridge został zwolniony.

Lochridge znalazł się w konflikcie sądowym z OceanGate w 2018 roku, po tym jak firma go pozwała. Sam Lochridge złożył kontrpozew, utrzymując, że stracił pracę za wyrażenie istotnych obaw dotyczących bezpieczeństwa łodzi podwodnej Titan. Taub dokładnie opisał w swoim artykule dialogi Lochridge’a z innymi specjalistami w dziedzinie okrętów podwodnych, którzy również wyrażali obawy dotyczące bezpieczeństwa Titana.

Po zwolnieniu Lochridge’a, Rush zwrócił się z prośbą o zastąpienie go do swojej dyrektorki finansowej. „Byłam przerażona, że chciał, abym była głównym pilotem łodzi. Moje doświadczenie jest przecież z zakresu księgowości,” wyznała w rozmowie z The New Yorker.

Dodatkowo przyznała, że „nie ufała” Rushowi. Gdy tylko znalazła nową pracę, odeszła z OceanGate. Taub raportuje, że Lochridge również nie jest już związany z firmą.
Dawna pracownica wyjawiła także, że niektórzy inżynierowie OceanGate byli nastolatkami, podczas gdy inni mieli dwadzieścia kilka lat. Niektóre wynagrodzenia wynosi 15 dolarów za godzinę.

18 czerwca doszło do implozji Titana, który przewoził pięć osób, w tym Rusha, do wraku Titanica, znajdującego się około 4 km pod wodą. Kontakt z łodzią został utracony około 1,5 godziny po zanurzeniu, a kadłub uległ zniszczeniu prawdopodobnie setki metrów pod powierzchnią.

Przed tym tragicznym wydarzeniem, Rush był wielokrotnie ostrzegany przez specjalistów w dziedzinie okrętów podwodnych o ryzykownym charakterze Titana. Pomimo to, odpierał te ostrzeżenia, opierając się na swojej wizji innowacyjności i przekonaniu, że standardy bezpieczeństwa w branży są zbyt surowe.

Rush był przekonany o niezawodności swojej łodzi i planował organizować wycieczki do wraku Titanica. W 2018 roku wyznał przyjacielowi, że zamknie OceanGate, jeśli Titan okaże się niezgodny z wymogami bezpieczeństwa.

MOŻE CI SIĘ RÓWNIEŻ SPODOBAĆ:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

DODAJ SWOJĄ HISTORIĘ

Najpopularniejsze z 7 dni

NAJNOWSZE KOMENTARZE