wtorek, 16 sierpnia, 2022
Strona głównaPiekielni szefowieMail odnośnie dyskusji o braku podwyżki pensji.

Mail odnośnie dyskusji o braku podwyżki pensji.

Moi drodzy, w związku z tym, że zgłosiła się pierwsza osoba, która mocno akcentuje swoje niezadowolenie w związku z podjętą decyzją przez zarząd firmy w sprawie wynagrodzeń muszę przedstawić stanowisko firmy oraz moje w tej kwestii.

Zarząd firmy podjął decyzję, niezależnie od danych historycznych, że w tym roku nie będzie wyrównania kwot podstawowego wynagrodzenia w stosunku do zmienionej najniższej krajowej zastrzegając jednocześnie, że pracownicy mają możliwość otrzymania większego wynagrodzenia swoją pracą.
Zostały podjęte stosowne rozmowy w sprawie modyfikacji systemu premiowego dla konsultantów.

W mojej ocenie jest to bardzo dobry pomysł.
Stojąc na miejscu pracodawcy rozumiem, że większe wynagrodzenie dla pracowników musi wiązać się z większym zaangażowaniem w pracę i takich pracowników należy docenić (vide ranking).

Wyrażam stanowczy sprzeciw praktykom rodem z PRL i hasłem „Czy się stoi czy się leży…”, ponieważ w ten sposób firma funkcjonować nie może. Dlaczego?

Ponieważ na zyski firmy składają się nie tylko sprzedane usługi, ale również każda, monotonna, codzienna praca na Obsłudze Klienta.
Badania dowodzą, że profesjonalna obsługa jest w 60% przyczyną pozostania klientów/przyciągnięcia nowych klientów do firmy.
To powiększa zyski, a jeśli firma zarabia – może płacić więcej.

Dlatego kolumny w rankingu są w ten sposób dostosowane, abyście mogli je realizować według własnych możliwości, które macie ogromne.
Nie odniosę się do wymagań, które stawiali przed Wami poprzedni przełożeni. Przychodząc tu, ustaliłem jasną granicę, której wyznacznikiem jest ranking.

Do obowiązków pracownika należy nie tylko „przyjście do pracy”, ale również profesjonalna obsługa klientów, a wraz z nią:

– odpowiedni czas rozmowy
– odpowiedni czas skryptu
– odpowiednia ilość lead/przychodu
– odpowiedni wynik testu kompetencyjnego
– odpowiednia ocena z ankiet

Te współczynniki rzutują na ogólny wynik konsultanta, a co za tym idzie – są realizowane przez umowę o pracę.
Ja co miesiąc widzę 2-3 osoby, które realizują plan oraz wiele osób, które nadal nie potrafią przeczytać maila (po odsłuchach nadal słyszę, że wielu z Was weryfikuje klienta po dwóch parametrach), nie mówiąc już o nadprogramowych przerwach na skrypcie.

Kto z Was dałby podwyżkę pracownikowi, który w pełni nie realizuje swoich obowiązków wynikających z umowy o pracę?
Czy według Was, w obecnej sytuacji powinienem pójść do Dyrektora i powiedzieć: „Wybacz Rafał, ale moi pracownicy robią wyniki ponad normę, więc należy im się większa podstawa?”.

Czasem wystarczy rozliczyć siebie we własnym sumieniu i odpowiedzieć sobie „Co zrobiłem/am żeby zarobić więcej?”, „Ile z siebie dałem/am żeby zarobić więcej?”.

Firma to nie Państwo Polskie, że może zadłużać się w nieskończoność.
Firma to nie Państwo Polskie, że na życzenie wypłaca 500+.

Waszej pensji nie płaci państwo, ale firma która musi mieć przychody, żeby wypłacać pensje.

MOŻE CI SIĘ RÓWNIEŻ SPODOBAĆ:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

DODAJ SWOJĄ HISTORIĘ

Najpopularniejsze z 7 dni

NAJNOWSZE KOMENTARZE